Lejrskole / studietur

Vi tilbyder lejrtur og studietur

Hvert år rejser 0.- 7. klasse på lejrskole og 8. klasse studietur. Vi prioriterer disse rejser og lejrskoler højt.

0.-4. klasse er typisk på lejrskole i det midt- og vestjyske. På disse lejrskoler har vi især fokus naturen og lokalsamfundet omkring os og på’være-væk-hjemmefra-kompetencer’.

5.-7. klasse rejser længere væk indenfor Danmarks grænser. Vi rejser til historisk og geografisk interessante egne, der udfordrer eleverne ift. vores eget lokalområde. Alle elever kommer blandt andet til Bornholm.

8. klasse rejser hvert år på studietur, hvor eleverne prøver kræfter med deres sprogfærdigheder og oplever kulturen udenfor Danmarks grænser. Ofte rejser vi til Berlin.

Alle lejrskoler og studieture er koblet til den almindelige undervisning på skolen. Rejserne finansieres primært gennem støtteforeningen og det årlige loppemarked, som forældrene står for. En mindre egenbetaling må dog påregnes i forbindelse med både studietur og lejrskoler. Vi bestræber os på at holde egenbetalingen på et fornuftigt niveau.

Hvad kan Herborg Friskole tilbyde dit barn

Se nedenstående og læs mere om hvad vi kan tilbyde dit barn på vores friskole